Helgen och lite annat

Vi har inte gjort sa mycket den har helgen. Vi har mest varit hemma, lekt lite i poolen ute och tagit det lugnt inne. Det ar fortfarande jattevarmt ute.

Vi har flyttat in Isak i sovrummet igen eftersom han inte verkar sova sa bra i sitt sovrum. Forra natten sa vaknade han bara en gang! Det maste ju vara rekord, har val aldrig hant forut. Jag hoppas pa en till bra natt.

Imorgon sa ska han ivag till Playschool igen. Egentligen sa har de stangt over Bruneiarnas skollov, men han far ga pa dagiset i alla fall. Jag vill inte att han ska vara tvugen att borja om igen om tva veckor, sa han far ga dit i alla fall. Det kommer inte att vara lika manga barn dar, men nagra borde ga i alla fall.

Sitter och funderar opa vad jag ska gora med min tid nu nar jag far nagra timmar ledigt varje dag. Har massor att valja mellan, sa det ar inte latt att veta vilket som ar viktigast.

- Plugga Kurs som jag ar anmald till
- Hjalpa mamma med hennes foretag (kan ju vara bra att aktivera hjarnan en aning)
- Tentaplugga till aktuarietenta i oktober (hjarnverksamheten maste ju verkligen fungera om jag ska klara av det)
- Skriva lite (skriver lite nar jag har tid, men det har inte funnits sa mycket tid sen Isak foddes)
- Simma (kanske kan hinnas med aven om jag gor de ovriga sakerna)

Kanske ska ta och dela upp dagen eller gora en aktivitet per dag. Vi far se vad som ar mest tidskravande. Jag vet att tentaplugget kommer att ta massor med tid, sa jag maste bestamma mig om jag ska ta nagon tenta eller inte. Jag tror att sjalva tentakostanden ligger pa nastan 200 pund sa det ar ju ingen ide att anmala sig om man inte ar bombsaker pa att klara den. Kommer definitivt inte plugga till mer an en testa i alla fall. Nar jag borjade som aktuarie sa pluggade jag till tre tentor pa samma gang samtidigt som jag jobbade helttid som aktuarie. Inte konstigt att jag var helt slut da. Upp runt fem. Borja plugga och ata frukost halv sex. Aka in till jobbet till klockan tio, lunch vid skrivbordet (svensklunch nan gang ibland) taget hem vid sjutiden, innanfor dorren klockan atta. I borjan av manaden nar det var mycket att gora sa tog jag ofta ett senare tag. Vet inte hus jag orkade!

De har antligen fatt in lite Saft No Suger Added pa Supersave, sa jag ska ga och drick lite nu:-). Saften som man kan kopa har i Brunei smakar enbart socker (i alla fall de jag har testat) sa jag koper dyr importerad saft fran UK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0