Nexus Resort

Lank till Nexus Resort. Ser ratt harligt ut va:-)?

Anvande en del Agoda Bonus poang nar jag bokade, sa jag betalade inte fullt pris. Hoppas att det inte regnar i tva dagar bara. Det har varit lite smamulet har idag och regnat pa kvallen.

Bytt hotell

Jag klarade av tva av fem dagar pa ett budgethotell i Malaysia. Maste val anda vara ratt bra?!?! Igar natt sa bokade jag ett rum pa Le Meridian. Det var sa lyhort att jag inte kunde sova. Sjalva rummet var det inget fel pa och laget var ocksa ok, men jag tror att priset drar till sig gaster som man kanske inte vill bo brevid. Jag tror att det var forfest i rummet brevid. 23.56 sa fick jag en bokiningsbekraftelse till Le Meridian. Check in efter 14, men jag var har fore 8 och de hade ett rum ledigt. Hur skont som helst att bo pa ett bra hotell igen. Imorgon sa aker vi till Nexus Resort, ca 40 min utanfor KK och dar stannar vi i tva natter.

Isak ar sa roligt for tillfallet. Sa fort han far tag pa en telefon sa sager han 'halla halla' och 'babaj'. Han sager aven 'titta' ca 10 ggr i min:-)

Igar sa var vi till Manukan Island. Det ar hur fint som helst dar och idag har vi hangt vid poolen. Lagger upp en halv-gammal bild fran Manukan.

Bild fran Manukan Island nar vi var dar ned familjen Brolin for tva veckor sen.

Vattnet ar helt genomskinligt och man kan se massor av fargglada fiskar:-)

Pa semester

Jag har varit lite dalig pa att uppdatera bloggen pa den senaste tiden. Har inte riktigt haft tid, men tankte ta och skriva ihop en liten sammanfattning nu.

Jag har bokat biljetter till London nu, sa nu ar schemat nastan klart. Det blir Sverige 1 maj till 5 maj, 5-7 maj Brighton, 7-12 maj London, 12-14 maj Warminster/Bath, 14-21 maj Sverige. Jag har kopt tva mjukisoveraller till Isak, men det behovs nog mer klader. Han har inte ens en jacka!

Just nu sa sitter jag pa ett hotellrum i Kota Kinabalu. Jag erbjod mig att aka pa en liten semester med Isak sa att Larry kunde vila lite. Det gar inte direkt att vila med en vild ett-aring hemma. JAg tycker om att resa och Larry behover vila sa det passade bra med en liten 5-dagars resa till KK. Jag hittade ett hotel med ratt bra recenssioner online. Jag betalar bara 108 RM per natt, drygt 200 kr. Det ar ett nytt hotell, sa det ar rent, nya mobler, gratis wifi mm. Dessutom sa ar det bara 10 min promenad till centrum. Jag skulle ju dock forstatt att det inte gar att fa nagot sa bra utan att det finns nagon hake! Gatan det ligger pa ar typ en bakgata och det lukat inte allt for gatt. Far se om vi stannar har i fyra natter till eller om jag bokar nagot annat hotell. Jag bekraftade namligen inte bokningen nar jag checkade in utan sa bara att jag bekraftar imorgon om det ar bra. Synd, for rummet ar helt ok och mycket battre rum gar det inte att fa har i Malaysia for det priset.

Jag hade tankt att aka och bada lite med Isak, bade till en strand lite utomfor KK och aven oarna som vi akte till nar vi var har for nagra veckor sen.

Skriver mer imorgon om jag har tillgang till internet da.

Sverige och England

Igar sa bokade jag en resa at mig och Isak. Vi ska till Sverige och England i maj. Larrys foraldrar ska till London da, sa vi passar pa att aka pa dit och halsa pa grandma och grandpa. Sen sa hinner vi ju aven med Sverige i en dryg vecka. Jag bokade en flygresa med Thaiair eftersom de ar det enda flygbolag dar man kan flyga direkt till Sverige, det enda som jag har hittat iaf. Det betyder ju visserligen att vi maste flyga till Bangkok forst och spendera ca 12 timmar dar, men det ska tydligen finnas hotellrum pa flygplatsen sa kanske bokar ett sant sa blir det nog nte sa jobbigt. Det stod mellan att flyga Qatar Airways eller Thai Air. Med Qatar Airways sa ar flygtiden ca 6 timmar langre, men det ar ju ett sa kallat 5-stjarning flygbolag. Thai Air har val kanske inte det basta ryktet, men 6 timmar med en ett-aring pa ett plan ar en evighet sa det fick bli Thai Air anda. Det tar dygt 10 timmar fran Bangkok till Stockholm sa det borde vi val klara av jag och Isak. Far hoppas pa att det inte ar helt fullbokat sa att Isak kan fa ett eget sate annars sa blir det nog en valdigt jobbig flygresa. Det gar iaf pa natten, sa kan ju hoppas pa nagra timmar somn......for Isak iaf.
Idag sa har vi varit och atit Roti-frukost med Leanne och sen sa akte vi till poolen. Det var bara jag, Larry och Isak dar trots att det ar skollov.

Sa varmt lah!

Nu ar vi tillbaka i Brunei. Vi kom hem igar kvall. Flygresan hem gick ratt bra faktiskt, Isak var bara lite smajobbig pa slutet.
Idag sa har vi varit aoch shoppat och fixat lite saker som maste fixas. Skriver mer om det sen:-). Larry har ledigt i tva veckor nu, men resten av tiden blir vi nog kvar i Brunei. Eventuellt att vi aker till Miri nan dag, vi far se.
Ska forsoka hinna med och lasa lite ikvall. Laser en valdigt bra bok just nu, The Packt av Jodi Picult. Det ar vanligtvis inte min favoritforfattre, men den har boken ar bra.

Singapore

I eftermiddag sa aker vi till Singapore. Vi blir dar i tre dagar. Isak vaknade jattetidigt, typ 4, sa jag ser inte fram emot en flygresa med honom.

Hot Hot Hot

Det har varit jattevarmt har ett par dagar. Jag vet inte riktigt hur manga grader det ar idag, men nar vi landade vid fyra-tiden i sondags sa var det 34 grader. Inte ens poolen svalkar idag!
Idag sa har Charlie och Tuktik varit har och sen sa akte vi ivag till poolen en svang. Isak somande pa vagen hem och ligger for tillfallet och sover. Gissar pa att det kommer att bli ratt sent ikvall, inte fora atta iaf. Jag som hade hoppats pa 6.30 eller nagot i den stilen. Ja, ja, han var sa trott sa jag ville inte tvinga honom att vara vaken.
Tva dagar kvar tills vi aker till Singapore. Larry far aven pasklov da och ar ledig i tva veckor. Vi har inte direkt nagra planer forutom Singaporeresan. Kanske blir nagon roadtripp till Miri, men inget bestamt an.

Hemma igen

Nu ar vi tillbaka i Brunei. Det verkar som om Isk har saknat sin pappa for han vill vara med honom hela tiden. Skont for mig:-)!
Malaysiasemestern var bra, men tyvarr sa fungerar inte Airasia sa bra som man kunde ha hoppats pa. De andrar flygtider, forseningar, ingen kompensation mm, men jag kommer nog att flyga med dem igen iaf. Det ar sa pass billigt sa att man far sta ut med lite sana saker. Vi flyger med RBA till Singapore pa fredag och vi skulle kunna komma fram och tillbaka till London med Airasia for samma pris som vi betalade till Singapore. Tydligen sa har Airasia X (flyget mellan KL och London) mkt storre och bekvamare saten an de plan som flyger de korta strackorna. Tunes Hotels pa KL flygplatsen fungerade tydligen ocksa bra for en natt och kostar i stort sett ingenting. Det far dock inte plats mkt mer an en sang i rummet:-).
Hotellet som vi bodde pa i KL maste jag avrada ifran. Vi bodde pa Corus Hotel, vilket en av mammas jobbarkompisar hade rekommenderat. Det ar nog inget jag skulle ha bokat sjalv eftersom deras reviews vara lite sa dar, men eftersom hon hade bott dar sa tyckte jag att det borde funka bra iaf. Tyvarr sa maste jag saga att det var ratt sa daligt. Jocke och Paulinas rum luktade unket, de tar betalt for Internet i lobbyn, de fragade efter mammas pinkod till hennes VISA-kort och sa att kortet inte fungerade (fungerade nar hon foljde med till kassan eftersom hon inte ville ge ut pinkoden!), otrevliga och dessutom sa fick vi inte tillbaka depositionen for nyckelkorten trots att vi lamnade in kortet. Glomde aven att de vill ta betalt for nagra saker ur minibaren som vi inte hade tagit! Listan kan goras valdigt lang. Det positiva med hotellet ar val att det ar billigt och laget ar ratt bra.
Tycker fortfarande inte att KL ar nagot toppenstalle. Kan tankta mig att aka dit igen for lite shopping och om jag ska med nagot flyg, men annars sa haller jag mig nog darifran. Penang tyckte jag daremot valigt bra om och hoppas pa att aka dit igen. Synd att vattnet ar sa fororenat bara. KK ar alltid bra och den har gangen sa besokte vi Sapi Island och Manukan dar vattnet ar jatteklart och man kan se fiskar i alla mojliga farger.
Nu ar det dags att ga och lagga sig snart.
Godnatt.

Brunei imorgon

Nu ar det bara en natt kvar har och sen aker Isak och jag tillbaka till Brunei och familjen aker tillbaka till kalla Sverige. Isak ligger och sover och de ar ute och gor en sista shoppingrunda:-).

KL ar fortfarande inte min favorit, men det blev lite battre efter en shoppingrunda idag. Subway och Borders ger ju alltid bonuspoang.

Pa fredag sa ska vi till Singapore, Larry ska tillbaka till sjukhuset for lite tester. Singapore ar till skillnad till KL ar nagot jag ser emot att besoka igen! Rent, bra hotell och taxin anvander taxameter och inte bara hittar pa ett alldeles for hogt pris. I veckan som kommer sa ska jag ocksa forsoka hinna med att ta med Isak pa lite babygrupper, allt maste ju borja aterga till det vanliga. Allt har ju i stort sett varit upp och ner sen Isak var sjuk precis innan jul.

Det blir nog en tidig kvall, ar trott av att ha vandrat runt i ett kopcentrum hela dagen.

Kuala Lumpur

Nu ar vi i Kuala Lumpur. Dagen har varit lite sadar. Borjade med att vi inte hann fa varan frukost. Hade bestallt den till 4.30 pa morgonen. Ringde ett par ganger och paminde, men den kom inte i tid anda. Nar vi gick ner for att checka ut sa sag vi dem komma med varan mat....suck.....Hann inte ata och fick med oss en lada med nagra muffins istallet.

Flyget hade tekniska problem sa vi var tvugna att ga av. Vi fick ingen information alls utan jag fick fraga en annan passagerare. Man far vad man betalar for nar man flyger med Airasia, det har vi inte upplevt bara en gang utan tva ganger nu....Vi kom iaf med nasta plan, men blev nastan 2 timmar forsenade. Vi hade alltsa hunnit ata frukosten!

Nar vi kom fram till KL sa bestamde vi oss for att ta buss istallet for taxi eftersom bussen skulle stanna utanfor hotellet och det var andra stoppet. Det skulle tydligen ga lika snabbt som med taxi. Bussresan var en nara-doden-upplevelse.....har aldrig akt med en buss som gatt sa snabbt:-). Nar vi kom in till KL sa akte chaufforen och tankade. Nar jag fragade nar vi skulle komma till hotellet sa svarade han att om vi ville komma direkt till hotellet sa skulle vi ha tagit en taxi.....det var ju det vi takte gora med de overtygade oss att aka med deras buss istallet. Han skjutsade oss vidare till deras garage dar vi blev inpackade i en alldeles for lite bil. Ca tva timmar tog resan som skulle ha tagit en timme. AK ALDRIG MED STARSHUTTLE OM NI SKA TILL KUALA LUMPUR! Det blir taxi tillbaka pa sondag.

Akte till IKEA pa eftermiddagen. Blev valdigt besviken. Jag hade hort att det skulle vara den storsta IKEA-butiken i ASIEN sa jag forvantade med massor med svensk mat, men icke. Ingen kaviar, ost, valling, lakrits, tunnbrod mm. Vi at kottbullar vilket var ok, men princesstartan smakade inte som hemma! Jag tycker om malay-mat, sa inget ont om det, men nar jag bestaller mat pa IKEA sa vill jag att det ska smaka som hemma:-)! Sen sa gick jag aven in pa TESCO, men de hade inte sa mkt UK-produkter. Jag letade efter te, men de hade tyvarr inte det som jag brukade kopa i UK. Jag gick ut och forsokte fa tag pa en taxi. Det blev lite gratt och pa tva sekunder var jag dyngsur. Jag kunde verkligen vrida ur kladerna. Dessutom sa fick jag betala alldeles for mkt pengar for taxin, men orkade inte riktigt bry mig eftersom jag ville tillbaka till hotellet och det var dags for Isak att ga och lagga sig.

Alltsa inte en av mina basta dagar:-). Imorgon ar en ny dag, sa da hoppas jag pa att fa en en battre sida av KL. Ar inte sa speciellt imponerad av vad jag har sett an sa lange.

Penang

Nu ar vi i Penang. Det verkar vara ett riktigt svenskstalle for jag har sett ratt manga svenskar, bade pa hotellet och utanfor.

Resan hit gick lite sa dar. Hade biljett bokad till klockan sju pa morgonen, sa vi lamnade hotellet strax efter fem. Nar vi kom fram till flygplatsen sa fanns det ingenstans att checka in. Fragade en anstalld som sa att flygtiden hade andrats till klockan fem pa kvallen!!! De pastod att de hade forsokt att kontakta mig, men jag har varken fatt mail eller telefonsamtal. Efter mycket om och men sa bokade de in oss pa en flight till Kuala Lumpur och sa fick vi byta dar till Penang. Vi kom fram ca 3 timmar senare an berkanat, men behovde iaf inte vanta tills pa kvallen. Antar att det ar det som ar nackdelen med att boka billiga flyg....

Vi ska vara har tills pa fredag da vi aker till Kuala Lumpur. Jag hoppas att jag, Larry och Isak kan aka hit nagon gang, for det verkar ratt mysigt har!

Mini-semester

I eftermiddag sa ska jag och Isak aka till Malaysia for att mota upp resten av famljen Brolin. Larry maste tyvarr jobba sa han blir kvar hemma.
Jag tar laptopen med mig sa jag hinner kanske uppdatera bloggen ibland.
Kota Kinabalu, Penang och sen Kuala Lumpur. Ska definitivt forsoka hinna med IKEA nar jag ar i KL.

Ensamma hemma igen

Nu har familjen akt till Kota Kinabalu for att bestiga Mt Kinabalu. Jag och Isak moter upp pa sondag. Pa mandag sa har vi en snorkling och island tripp bokad och pa tisdag sa bar det av till Penang. Vi stannar dar i tre natter och sen sa aker vi till Kuala Lumpur for lite sightseeing och shopping. Ska forsoka hinna med IKEA nar jag ar dar. Igar sa bokade jag en resa till Singapore. Det blir minst tre natter dar eftersom Larry ska pa aterbsok och lite kontroller. Forsoker att lagga upp lite bilder som min pappa har tagit. Min kamera har tyvarr bestamt sig for att sluta fungera. Behover en ny.

Isak gar!!!

Idag sa tog Isak mer an tio steg! Vi stolta foraldrar filmade saklart:-). Nu drojer det nog inte sa lange innan han gar pa riktigt.
Idag sa har jag och besokarna varit pa River Safari. Vi fick se bade jatteodlor och apor med jattenasa (proboscis monkey). Vi akte aven igenom Water Village, dar det bor 35000 person. Alla hus star pa styltor ner i vattnet och det finns skolor, polis, post, sjukhus... Jag undrar bara hur man vagar ha smabarn dar. De maste ju ramla ner i vattnet lite da och da.

Tisdag

Familjen ar fortfarande har. Idag har de roat sig med att bada och sola. Jag och Isak traffade dem och at lunch och sen sa badade Isak lite ocksa. Pa eftermiddagen sa traffade vi Larry och at lite glass. Hur lange som helt sen vi gjorde nagot sant 'normalt'.
Larry jobbar som vanligt nu, men jag skjutsar och hamtar honom om han inte kan fa skjuts av nagon kollega.
Pa fredag sa ar det planerat att vi ska aka till Kota Kinabalu. Jag funderar pa att boka om min och Isaks biljett till pa sondag eftersom familjen anda ska ivag och bestiga Mt Kinabalu de tva forsta dagarna.